Menjahit sulaman dengan mengunakan mesin kuasa tinggi(High speed embroidery machine).Mesin sulaman ini tidak berkomputer dan oleh itu kemahiran diperlukan untuk menghasilkan sulaman yang kemas dan cantik.Pelbagai corak boleh dihasilkan dengan mesin industri ini mengikut idea dan kreativiti sendiri….

MESIN SULAM SINGER MODEL 20U63A.

Lagi Mesin Jahit…hehehe…nie adalah mesin jahit sulaman saya yang baru..Baru beli awal tahun jan 2010 ..Yang nie plak ┬ájenama Singer Model 20u63A .Sebenarnya sudah lama saya idam nak beli mesin industri ni…Selama nie tengok kawan je yang ade mesin sulam nie..tak penah cuba mesin ni..so sejak ada mesin nie saya mula suka buat sulaman…seronok tau..boleh tenangkan minda kita…Mula-mula dapat mesin nie kekok nya menjahit..takut ada..gusar pun ada..hehehe..lucu dengan peragai sendiri…Bila dah selalu guna, saya happy sangat kerana dapat mengendalikan mesin ni dengan baik dan tak kekok lagi…

Sebenar nya saya mempunyai 4 mesin jahit dan 1 mesin sisi..Mesin pertama yang saya beli adalah jenis jenama Flying Man..model lama..guna lama..selalu masuk klinik..hehehe…kemudian saya beli mesin jahit jenama Lux berkomputer..mesin sulaman juga..mesin ni mahal so saya sayang sangat mesin jahit nie..selalu guna untuk buat sulaman..best guna coz bila jahit dia tak kuat bising…Nanti saya attach gambar mesin tu ..

MESIN JAHIT JENAMA LUX MODEL 215

HA……Gambar Mesin jahit model lux kat atas itu adalah mesin jahit saya yang ke 3..boleh jahit sulaman juga..tapi saya lebih suka guna mesin nie untuk jahit lurus je..memudahkan lagi kerja jahitan saya..tidak payah nak tukar jarum atau nak adjust apa-apa lagi..banyak juga jasa mesin nie..Jenama LUX dan dah masuk 4 tahun saya guna mesin nie..semua tempahan baju saya guna mesin jahit nie…